رمزگشایی سرقت‌های مدارس غرب مشهد پاسخ به چند پرسش‌ متداول بازنشستگان کشوری درباره بیمه تکمیلی عکس و فیلم از خسارت‌های زلزله ۵ریشتری در کاشمر (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) آخرین اخبار از زلزله کاشمر (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) | ۲ فوتی و ۵۰ مصدوم و چند نفر زیر آوار مانده در کاشمر | حال ۱۵ نفر وخیم است زلزله نسبتاً شدید کاشمر در خراسان رضوی را لرزاند + جزئیات (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) هزینه میلیاردی پیشگیری از ابتلا به هاری | شهرداری‌ها موظف هستند که کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب را پیگیری کنند بیماری تب دنگی چیست؟ | آخرین وضعیت بیماری در مشهد و خراسان رضوی پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای مشهد و خراسان‌رضوی ( ۲۹ خرداد ۱۴۰۳) تبلیغ محصول مکمل در فضای مجازی ممنوع است ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون‌تومانی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از امروز آغاز شد + شرایط (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) پاسخگویی ۱۰۰ درصدی به نیاز شبکه درمان به خون و فراورده‌های خونی پاسخ به ابهامات «متناسب‌سازی حقوق» بازنشستگان | احکام جدید حقوق بازنشستگان چه زمانی صادر می‌شود؟ علائم افسردگی نامرئی (افسردگی پنهان) چیست تذکر دیوان محاسبات کشور به دستگاه‌ها درباره اجرای قانون هوای پاک وزیر کار: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری پرداخت می‌شود | پیگیر متناسب‌سازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز هستیم ساماندهی مدارس کانکسی کشور در مهر ۱۴۰۳ پایان سرقت‌های عجیب از طلافروشان مشهدی |شکایت ۷ زرگر از یک زباله گرد
سرخط خبرها

کودک همسری در قزوین | ۲ دختر ۱۱ ساله عروس شدند

  • کد خبر: ۵۶۱۷۵
  • ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
  • ۲
کودک همسری در قزوین | ۲ دختر ۱۱ ساله عروس شدند
چندی پیش مرکز آمار ایران اعلام کرده بود که در بهار سال جاری هفت هزار دختربچه ۱۰ تا ۱۴ ساله در کشور ازدواج کرده و زوجیت آن‌ها به ثبت رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دختر 11 ساله در قزوین لباس عروس پوشیدند و به خانه بخت رفتند.

اینگونه کودک همسری و ازدواج ها بسیار مورد نقد قرار می گیرند و گاهی درباره برخی از این ازدواج های اجباری مقامات قضایی وارد عمل شده اند و پرونده هایی نیز در دادگستری ها تشکیل شده اند.

دختران دیگر در رده‌های سنی 12، 13، 14، 15 و 16 ساله به ترتیب 11، 13، 174، 224 و 262 مورد ثبت ازدواج را نشان می‌دهند.

چندی پیش مرکز آمار ایران اعلام کرده بود که در بهار سال جاری هفت هزار دختربچه 10 تا 14 ساله در کشور ازدواج کرده و زوجیت آن‌ها به ثبت رسیده است.

ازدواج دختران با سنین پایین که تحت عنوان کودک همسری شناخته می‌شود همچنان مورد نظرات موافق و مخالف قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، دختر ۱۱ ساله در قزوین لباس عروس پوشیدند و به خانه بخت رفتند.

اینگونه کودک همسری و ازدواج‌ها بسیار مورد نقد قرار می‌گیرند و گاهی درباره برخی از این ازدواج‌های اجباری مقامات قضایی وارد عمل شده اند و پرونده‌هایی نیز در دادگستری‌ها تشکیل شده اند.

دختران دیگر در رده‌های سنی ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵ و ۱۶ ساله به ترتیب ۱۱، ۱۳، ۱۷۴، ۲۲۴ و ۲۶۲ مورد ثبت ازدواج را نشان می‌دهند.

چندی پیش مرکز آمار ایران اعلام کرده بود که در بهار سال جاری هفت هزار دختربچه ۱۰ تا ۱۴ ساله در کشور ازدواج کرده و زوجیت آن‌ها به ثبت رسیده است.

ازدواج دختران با سنین پایین که تحت عنوان کودک همسری شناخته می‌شود همچنان مورد نظرات موافق و مخالف قرار دارد.
منبع: رکنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
دولت که توهمه کاری دخالت میکنه خب تو این ازدواج های کم سن وسال هم میتونه دخالتی داشته باشه و ازدواج زیر ۱۸ سال راممنوع کند وبه محضر داران بگوید که زیر ۱۸ را عقد نکنن والا من که بیسوادم اینو میدونم چرا دلتمردان ایران نمیدونن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
چون واسشون مهم نیست
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->